21 stycznia 2023

Jak myślenie tworzy sobie wroga?

1 Moje myślenie twierdzi, że ja jestem najlepszy. Jeśli ktoś zaneguje, że jestem najlepszy, to jest przeciwko mnie, czyli jest wrogiem.

2 Moja pozycja społeczna wydaje się być zagrożona, bo podważono moją wartość i znaczenie. Dostrzegam, że ktoś jest lepiej odbierany i staje się popularny.

3 W ten sposób tracę przez kogoś popularność, a tym samym oddziaływanie i znaczenie. Ludzie mogą przestać się ze mną liczyć.

4 A przecież to ja nam rządzić światem albo przynajmniej bliskim otoczeniem.

5 Ktoś neguje i podważa moje poglądy i opinie, czyli wypowiada się przeciwko mnie. Ktoś drugi swoimi działaniami podważa moją pozycję (moje panowanie).

6 A więc wydaje mi się, że ludzie działają przeciwko mnie, bo tak ocenia moje myślenie. Nieważne są wtedy fakty. Czuję  się otoczony przez wrogów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz